fbpx

Ez az időszak mindenki számára tartogat izgalmakat – és a java még csak most jön – mondják a szakemberek. Nincs ez másként a marketinges szakmával sem. Sőt. Igazán izgalmas kérdést vet fel, hogy válság idején vajon mi lesz a marketingesek szerepe – egyáltalán van-e létjogosultsága, hogy a cégek olyan “luxusra” költsenek, mint a reklámok, a kommunikáció és a marketing úgy unblock.

Leépíted a marketinged? Rosszul teszed!

Azok a cégek, akik ebben a helyzetben a marketingen kezdik a spórolást, nagy hibát követnek el. Mi történik ugyanis azzal a céggel, aki a korábbi rendszeres Facebook kommunikációját nullára redukálja? Vagy nem tölt friss anyagot a weboldalára? Esetleg nem válaszolja meg időben a beérkező kérdéseket, észrevételeket?
A válasz egyszerű: elfelejtik őket. Ugyanis mindig lesz alternatíva; a konkurens cégek között biztosan lesz olyan, aki okosabban járt el, és a marketingjére épp a válságban helyezett igazán hangsúlyt!
A válság végén pedig: az ügyfél ahhoz a céghez megy vásárolni, aki a nehéz időkben is foglalkozott vele. Ez logikus.

Milyen lehetőségek rejlenek tehát a cégek számára ebben a nehéz időszakban?

A válasz ismét nagyon egyszerű: érjék utol magukat! Végezzék el azokat a feladatokat, amire a mindennapi rohanásban nem volt idő: tegyék rendbe a honlapot (ha van. ha nincs, itt a remek alkalom, hogy legyen), foglalkozzanak a SEO-val, rendezzék az adminisztrációt, vezessenek be CRM rendszert, hirdessenek online, elemezzék az ügyféladatokat, ismerjék meg a vásárlóikat, és dolgozzanak előre a kommunikációval, hogy amikor vége a válságnak, az elsők között tudjanak kipattanni a kínálatunkkal, megelőzve mindenkit, aki a marketingjén, a marketingesén spórolt.
Olyan őrületes előnnyel indul az a cég, amelyik így tesz, hogy a válság alatt felgyülemlett mínuszait rakétasebességgel fogja behozni. Mindezt csupán azért, mert akkor is szem előtt volt, amikor a konkurencia nem, akkor is válaszolt, amikor más nem, és a folyamatos munkával annyira előre tudott dolgozni, hogy mikor újraindul az élet, ő az elsők között lesz ott az ügyfelek számára.

Pontosan így lehet válság alatt is versenyelőnyhöz jutni!

Mi a helyzet a virtuális marketingeskedéssel?

Ha valamikor, akkor most van igazán létjogosultsága! A marketing tipikusan az a szakma, amely kiválóan ellátható távolról; akár a tengerpartról, vagy az otthon biztonságából. Természetesen elengedhetetlen a rendszeres kapcsolattartás a cégvezetéssel, hiszen a büdzsétervezéstől a kommunikáció pontos irányáig minden alapos tervezést és együttműködést igényel. Mindez azonban 2020-ban nem okozhat problémát. Amíg internet van, minden van – emlegetjük gyakran.

Mit tegyen az a cég, aki most lendülne be a marketinggel, de nincs szakembere?

Legyen óvatos! A szakma ugyanis alaposan felhigult – nem mindenki jó szakember, aki azt állítja magáról. Természetesen nézzen körül a piacon, alaposan nézze át a referenciákat – akár hívjon is fel egyet-kettőt, hogy információt szerezzen az adott szakemberről. A lényeg, hogy ha eltervezte, hogy most rendezi a marketing-teendőit, ne adja fel, találja meg azt a szakembert, akivel szívesen dolgozna együtt! Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó szakember van a piacon, akik örömmel veszik a megkeresést és becsülettel látják el a szakmai teendőket.

Ha velem szeretnél együtt dolgozni, írj egy üzenetet, boldogan segítek a céljaid megvalósításában. A referenciáim valósak, és biztos vagyok benne, hogy bármelyiküket is kérdezed meg, legalább annyira pozitív véleményt mondanak majd rólam, amennyire én szeret(t)em a velük való együttműködést.

Kapcsolódó bejegyzés

Műanyagmentes július

Nem, nem akarom senkinek megmondani tutit, és nem szeretnék előállni semmilyen hangzatos „zöld” dumával sem, de aki ismer, tudja, hogy számomra...

bővebben