fbpx

Életem eddigi egyik legizgalmasabb felkérése a Müller tejberizs reklámszövegeinek megírása volt, amire 2016-ban vállalkoztam először (és azóta többször is). Egy pályázat keretén belül – ahol eredetileg ügynökségek pályázhattak csak – sikerült a számukra legvonzóbb szöveget írnom, ennek köszönhetően én kaphattam a munkát. Fantasztikus érzés volt már maga a versengés is, napokig nem aludtam miatta, annyira a legjobbat szerettem volna mutatni magamból. .

Megmutattam!

Miután ez – úgy tűnik – sikerült, két lábbal a föld felett jártam és gőzerővel dolgoztam a konkrét reklám szövegén. Komoly marketinges gárdával találtam szembe magam, akik ízekre szedtek minden egyes szót az általam leírt szövegből és hosszasan boncolgatták. Ez önmagában még nem lenne nagy dolog, nade közülük egy sem volt magyar! A szöveg viszont a magyar piacra készült, így elég viccesen vette ki magát, ahogy idegen ajkúaknak azt magyarázom, hogy márpedig az rímel, csak nem jól ejtik. Volt, amikor nagyon befeszültem, és olyan is, amikor már fetrengve röhögtem ezen a faramuci helyzeten, de végül mindig sikerült megegyezésre jutni.

Mikor a szöveg elkészült, elkezdődött a színész-válogatás. Viszonylag gyorsan ment, három delikvens közül választottunk – szerintem a legjobban – de maga a folyamat olyan volt, mintha álmodnék. Rögtön utána felvétel – egyszerűen mennyei volt. De az igazi koronát az tette fel az egészre, mikor életemben először a tévében láttam azt a reklámot, amelyben én is közreműködtem. Akkor azt mondtam: a reklámszövegírás egy olyan szerelem, ami sosem fog elmúlni.

Designoltam, ezzel is nyertem

A szövegírás mellé 2017-ben érkezett némi design is, hiszen egy promóciós reklámot kellett összerakni, aminek nem volt előzménye. Minden percét imádtam az ügynökségekkel és a stúdióval való munkának és nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett a vásárlóktól is, de az igazi elismerést az adta, hogy az általam megálmodott és kivitelezett vizuális megjelenést implementálták a többi európai országba is. Egyszerűen hihetetlen!

Más témában is kipróbáltam magam

Egy kis kitérő következik, mert nem sokkal az első Müller tejberizs reklám után a Pickwick reklám-csapata keresett meg, nekik a felnőtt és a gyerektea, majd később a gyógynövényes tea reklámok szövegét kellett megírnom. Újra előtörtek a „két lábbal a föld fölött” érzések, és a legnagyobb örömmel vállaltam a megbízást. A tévében látott eredmény pedig újra elvarázsolt és megerősített abban, hogy ezt a világot sosem szeretném feladni.

Müller, Müller

2018-ban a Müllerrel elkészült az 5 gabonás tejberizs reklám, ami Európa szerte hatalmas sikert aratott – bár bevallom mikor először megláttam mi lesz a feladat felröhögtem, és megkérdeztem, hogy hol a kandikamera. Abszolút formabontó reklámról van szó, és pont ez a különleges hatás tette sikeressé. Gyakran hallottam/olvastam, hogy ez annyira rossz, hogy már jó. Hát valahogy én is így voltam vele – de a mai napig hiszem, hogy az unalmas, elcsépelt reklámok közül igenis humorral és valami formabontóval kell kitűnni. Olyannyira bejött ez a dolog, hogy a Müller tejberizs ezután a reklám után abszolút piacvezetővé vált Magyarországon (is).

A reklám hangjai egyébként a magyar rap-szakma krémje (ha lehet ilyet mondani), de bizton állíthatom, hogy a zord külső komoly szakmaiságot és maximális koncentrációt takar, ha arra van szükség – márpedig itt erre volt. A szakmaiságon túl olyan klassz embereket ismertem meg bennük, akik az utcán sétálva is megismernek és megölelnek, ha összefutunk.

Müllermilch

Ugyanebben az évben jöttünk ki az első Müllermilch ízesített tejek reklámjával is, aminek hatására a márka ezen ága is szárnyalni kezdett. Hát még az én szívem! Olyan színészekkel találtam egy stúdióban magam, akik profizmusa a színpadok után most egészen testközelben realizálódott. Óriási élmény volt velük dolgozni és hatalmas energiákkal töltött fel, gyakorlatilag újra beleszerettem a szakmámba.

A 2019-es évet a stoppolós Müller tejberizs reklámmal nyitottuk és mondanom sem kell, ezt is imádtam, ahogy az előző verziókat.

Hogy mit tartogat még számomra a 2019-es év reklám-fronton, nem tudhatom, de valahogy érzem, hogy idén is lesz még lehetőségem hódolni ennek a szenvedélynek…

 

Kapcsolódó bejegyzés

Műanyagmentes július

Nem, nem akarom senkinek megmondani tutit, és nem szeretnék előállni semmilyen hangzatos „zöld” dumával sem, de aki ismer, tudja, hogy számomra...

bővebben