fbpx

Ma már egyre kevésbé igaz, hogy “a jó bornak nem kell cégér”. Embertelen mennyiségű cég van a piacon, amelyek a termékünkkel, szolgáltatásunkkal konkurálnak és akik közül ki kell tűnni. Ehhez már nem elég egy szemet gyönyörködtető logó, vagy jól hangzó szlogen – bár természetesen ezek is elengedhetetlen kellékei a sikernek. Azonban az újságokból, rádióból, tévéből, és az online felületekről is ömlenek a hirdetések, reklámok, a célközönség pedig dőzsöl a választékban. A jól irányzott választékban, mert sok-sok hirdetés bizony el sem jut a fogyasztók tudatáig. De akkor mégis…merre van az előre?

A marketinges szerepe

Sokan fenntartásokkal kezelik a szakmát, amit személy szerint, megértek. Nagyon sok a negatív tapasztalat, és a cégvezetők egy idő után kétségbeesve keresik azt a “valóban szakembert”, aki az elvárásaiknak megfelelő minőségben képes a feladatok ellátására.
Elmondhatjuk, hogy eljött a MARKETING és a kiváló marketingesek ideje, hiszen ahhoz, hogy egy cég sikeres lehessen, ma már nem elég a “megtűrt” helyre szorítani ezt a területet. A fejlődés záloga épp itt lakozik, hiszen marketinggel lehet a leginkább figyelni a vevőkre, a konkurenciára és a folyamatosan változó piacra is. Ehhez egy jó marketingstratégiára van szükség és persze egy hozzáértő szakemberre.
A cégvezetőknek ezzel együtt azt is el kell fogadniuk, hogy az általuk kívánt, valóban jó marketingest nem fogják azon az áron megkapni, amit az álláskereső oldalak borzalmasan elavult statisztikái alapján kikalkuláltak.

A marketing nincs ingyen

A marketing pénzbe kerül. Sok pénzbe. Hiszen a marketinges kolléga megfizetésén túl a termékek és a szolgáltatások hirdetésére, valamint a cég imidzsének felépítésére, arculatára is adni kell. A potenciális vevők ugyanis a fent említett reklámzajban a számukra leginkább szimpatikus céget fogják választani (sok egyéb tényező mellett persze).

A marketing tehát a legkiválóbb befektetés, amit egy cégvezető a cégéért tehet. És épp emiatt nem mindegy, hogy kinek fizet a marketinggel kapcsolatos feladatok ellátásáért!

Ami egy kiváló marketingesen és egy klassz stratégián múlik, az a befektetés megtérülése. Hiszen nagyon nem mindegy, hogy a ROI 70% vagy 270 %, ez minden cégvezető számára kardinális kérdés.

A marketing, mint megoldás

A marketing célja, hogy megtalálja azt a célközönséget, akinek pont arra van szüksége, amit a cég kínál. És persze azokat is, akiknek épp nincs rá szükségük, de vágyat ébresztve életbe léptetheti az a) tervet. A lényeg, hogy a cég által kínált termék vagy szolgáltatás a célcsoport adott problémájának megoldását célozza.
Online és offline marketingeszközök garmada áll rendelkezésre, hogy a céget sikeresebbé, a terméket vagy szolgáltatást ismertebbé, szerethetőbbé tegyük. Az igazán jó marketinges számára nem kérdés, hogy ezt a temérdek lehetőséget kihasználja-e és, ha igen, akkor hogyan.

Ha továbbra is kérdés, hogy “merre van az előre”, írj és egy (vagy két) kávé mellett átbeszéljük a lehetőségeket!

Kapcsolódó bejegyzés

Műanyagmentes július

Nem, nem akarom senkinek megmondani tutit, és nem szeretnék előállni semmilyen hangzatos „zöld” dumával sem, de aki ismer, tudja, hogy számomra...

bővebben